lördag 9 juli 2011

Extra allt i Karins kuriosakabinett.

Äntligen fick jag tid att besöka Karin Ferners utställning Karins kuriosakabinett på Dalarnas museum. Inte en dag för tidigt! Det var verkligen en utställning med extra allt och en inspirationschock utan dess like. Det var, som jag skrev i utställningens gästbok efteråt, som att gå vilse i en sagoskog och aldrig vilja hitta ut.
Först tog jag ett varv runt och tittade på allt det vackra, noga. Kameran fick ligga kvar i väskan för att jag inte skulle begå misstaget att bara titta på allting genom linsen. Sen tog jag ett varv till och fotograferade - ja, i stort sett allt. För att ha i beredskap ifall min egen inspiration någonsin skulle ta slut.

 
Det här var bara några av favoriterna, det kan hända att det dyker upp några till senare. Om ni befinner er i Dalarna eller på rimligt avstånd, åk och titta på utställningen! Ni kommer inte att ångra er!

8 kommentarer:

  1. Ja jesus vad grymt!

    SvaraRadera
  2. Att gå vilse i en sagoskog och aldrig vilja hitta ut var verkligen en träffande beskrivning! Utställningen är alldeles fantastisk. Bra att du visar många bilder, jag hade inte med kameran när jag var där och det ångrar jag.

    SvaraRadera
  3. Åhh den utställningen skulle jag verkligen vilja åka till..herre gud va mycket fint!! =)

    SV: Tusen tack för länken, nej dessa läckra lampkronor har jag inte sett tidigare..men himmel va mycket inspiration jag kan hämta där också.. =)

    Tack för dom uppmuntrande orden..ja om man inte äter rätt och rör på sig så hjälper nog inte operationen så väldigt mycket är jag rädd.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Åh! Det blir en tur till Dalarna och min gamla arbetsplats i sommar, det hör jag det!

    SvaraRadera
  5. SV: Ja om maken godkänner så kan det mycket väl bli en sväng till Falun, nackdelen med att inte ha körkort är ju att man blir lite låst.. =(

    Härligt att du hittade lite hos Spader Madam´s loppis..kanske kommer bild"bevis" i bloggen sen?

    Det jobbiga är långt ifrån över men jag kämpar med näbbar och klor för att det skall lösa sig..vill inte minsta min son.. <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Vilken härligt inspirerande utställning!

    Snygg matta här under också. Det där med tvåfärgad varp i en trasmatta var helt nytt för mig! :)

    SvaraRadera
  7. Milde tid vad mycket vackert det finns! Kan tänka mig att göra det mesta..
    Tänkte även passa på att säga, att du har en jättefin Blogg!
    Ha en fortsatt fin sommar,
    kram vonna
    vonnasniggeling.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Wow, den där ljuskronan är ju superhäftig. Kanske skulle bli lite väl plottrigt att ha hemma, men i alla fall... Cool! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails