måndag 25 juli 2011

Bra fynddagar.

En bra grej med semester är att man utvidgar sitt loppisrevir. Det innebär ju inte någon fyndgaranti, men hittills må jag säga att det blivit ganska god utdelning! Här är några fynd som jag gjort de senaste dagarna:
En tjusig bricka och några blommiga glas. I mitt köksskåp finns sedan tidigare ett likadant glas som de tre vänstra, fast med blommor i rött och orange.

Två olika burkar med röda lock och en röd blommig emaljskål från Polen.

Två syskrin, inköpta på olika ställen olika dagar, men de ser ut att vara besläktade. (Mina syskrin förtjänar nog förresten ett eget blogginlägg. Jag får återkomma om det framöver.)

Guldiga tårtpapper, ett par fina band och lite virkat. Den grönvita duken underst köptes inför betonggjutningen, men användes aldrig då. Duken med alla rosorna kommer jag nog att sy fast på en kudde.

Lite tyg i olika stilar samt en bunt näsdukar med barnmotiv.

Och så lite blandat - en blomkruka i keramik, ett par stora coola solglasögon, en påse innehållande bl a en påbörjad Waldorf-docka och ett par salladsbestick i senapsgul melamin. Dessutom har jag hittat en stickad norsk yllekofta, Lennart Hellsings ABC-bok och säkert något mer också.

7 kommentarer:

  1. Oj oj det var inte lite fint du fyndat heller! =)

    Har köpt hem betong idag och har tänkt testa att gjuta lite smått även jag.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. SV: Tack det skall jag absolut göra.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Det var inte dåligt med med fynd du hittat! :)

    SvaraRadera
  4. Wow, fyndigt värre-så mycket!

    SvaraRadera
  5. Ja, det blev en hel del, men det är från sex olika loppisbesök tror jag (varav två på samma ställe).

    SvaraRadera
  6. Wow, wow, wow Vad mycket fint du hittat! Lycka!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails