måndag 11 juli 2011

En tickande bomb?

På väg till museet i lördags hittade jag innanmätet från en parkeringsmätare som var urplockat och låg löst. Först tänkte jag att jag skulle plocka med mig det på vägen hem, men vände efter en liten bit eftersom jag inte kunde riskera att någon annan sakletare skulle hinna före. Inte för att den risken verkade överhängande, men ändå.
När jag plockade upp det och lade det i väskan hörde jag att det tickade. Genast råkade min fantasi i sken och resten av vägen funderade jag över om det möjligen var en bomb och vad det isåfall skulle stå på löpsedlarna efter att den detonerat i min tygkasse. "PARKERINGSBOMBAREN FÖRBRYLLAR POLISEN." eller varför inte "KVINNLIG SJÄLVMORDSBOMBARE SLOG TILL PÅ DALARNAS MUSEUM! VÄNNERNA: VI ANADE INGENTING."?
Sedan slutade det ticka och jag kände, som så många gånger förr, att jag kanske är lite knäpp. Inte på självmordsbombarsättet, men ändå. :)

6 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails