tisdag 7 juni 2011

Mer om mig.

De senaste veckorna har jag fått två awards från Krimskramsan och Avigan. Vet inte riktigt om det är samma utmärkelse, bilderna är olika men innebörden densamma - att båda finner min blogg inspirerande. Tack! Sådant är alltid roligt att höra! Uppmaningen är också densamma i båda fallen, nämligen att berätta åtta saker om sig själv:

1. Jag är en obotlig kvällsmänniska och om jag finge styra min tid helt själv skulle jag nog oftast vara uppe till omkring 1 och sedan sova till kanske 9.
2. Jag är allergisk mot antiinflammatoriska tabletter, i stil med Ipren. Om jag tar sådana svullnar jag upp runt ögonen (av nån märklig anledning alltid mer kring höger öga än kring vänster).
3. Sedan barndomen har jag aldrig haft längre hår än typ till axlarna. Allra bäst trivs jag i riktigt korta frisyrer.
4. Jag är oerhört bra på att komma ihåg ansikten och känna igen personer som jag träffat tidigare. Dessutom vet jag så gott som alltid från vilket sammanhang jag känner igen vederbörande och, om det är så att vi presenterat oss för varandra, inte sällan också vad han/hon heter.
5. Jag får fräknar efter bara en kort stund i solen.
6. Genom att inte föda en dotter det år jag fyllde 30 år, bröt jag en tre generationer lång trend i min släkt (min mamma fyllde 30 samma år som jag föddes, min mormor blev 30 år det år min mamma föddes och min mormorsmor fyllde 30 år samma år som hon fick min mormor).
7. Jag har pyttelitet huvud och mössor, kepsar och dylikt som är avsedda för barn passar oftast utmärkt på mig.
8. Efter sådär 12 år som kaffedrickare har jag nyligen slutat med mjölk i kaffet.

Sedan är det ju meningen att man ska skicka utmärkelsen vidare, men det finns så många som inspirerar mig och jag tror att nästan alla redan fått denna utmärkelse en eller flera gånger, så jag avstår faktiskt från att ge den vidare till någon särskild.

2 kommentarer:

  1. Varsågod! Kul att få veta mer om dig. Jag blev väldigt fascinerad av den där föda-en-dotter-när-man-fyller-30-trenden.

    SvaraRadera
  2. jag köpte min jojobaolja och ricinolja här:
    http://www.awa-health.se/
    lite lång leveranstid, men tycker att det var bra ändå.

    jag har läst om co, men mitt hår gillar inte balsam så jag tror att det är en dålig idé över huvudtaget :)
    mitt hår är ju i vanliga fall helt rakt och i och med det så tycker jag att det blir lite konstigt när det lockar sig :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails