söndag 12 juni 2011

En (engelskt) röd dag.

Söndagar tenderar att, om jag inte är bortrest eller så, bli arbetsdagar. Det har varit lite dåligt med det på sistone, eftersom jobb, slöjdklubb, besök, bihåleinflammation, långhelg, Blodomlopp och annat har krävt sin tid. Idag steg jag dock upp på den proverbiala banan igen. Vanhelgandet av vilodagen bestod denna gång i att stryka skåpet med ett första lager engelskt röd linoljefärg. Det blir så bra!
Linoljefärg ska målas tunt tunt, men jag är förundrad över hur täckande det första lagret faktiskt blev. Ett lager till kommer förhoppningsvis att räcka. Det blev inte de bästa av bilder, men jag tycker ändå att själva nyansen görs hyfsad rättvisa. Skåp, hyllplan och luckor, lådor:
Och som jämförelse såg det ut såhär när jag började, efter slipning men före målning.

3 kommentarer:

  1. Tjusigt! Har försökt kommentera på din blogg flera gånger, men inte lyckas, jag måste hela tiden logga in igen och igen och igen.. i alla fall Fint skåp!
    Emma/Emmashörna

    SvaraRadera
  2. hörn. mohaha, har inte ens koll på vad den stackars bloggen heter:)

    SvaraRadera
  3. Åh, Engelsk röd var verkligen min favorit när vi fick kika på färgpulver under utbildningen, säkert för att den heter Engelsk och påminner om den Falu röda! Alltid kul att måla! Min huvudvärk gick över efter en ipren, tog en promenad runt tisken.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails