söndag 26 juni 2011

Gissa staden.

Jag inledde midsommaraftonen med en väldigt tidig morgonpromenad i en stad som jag faktiskt aldrig besökt tidigare.* Förutom gatsopare, fönsterputsare och enstaka joggare var jag ensam på gatorna med min kamera. Är det någon som känner igen staden utifrån bilderna?

* Ok, det kanske lät lite mystiskt. Det var så att jag anlände med nattåg och hade en stunds väntetid mellan tågbyten. Jag har inte för vana att åka till okända städer och irra omkring där i arla morgonstund. :)

6 kommentarer:

  1. Det är ju min hemstad, så det känns fusk om jag skulle gissa.

    SvaraRadera
  2. lätt! jag fotade nämligen också det där köttfönstret när jag var i Lund :)

    SvaraRadera
  3. Men vad ni är duktiga! Jag trodde knappast att nån skulle ta det, men det är klart, ni har ju goda skäl båda två. :) Och Karin, köttfönstret var lätt dagens roligaste ord.

    SvaraRadera
  4. Köttfönstret har jag aldrig sett, men jag kände igen gatubilden nedanför - där har jag gått många gånger :-)

    SvaraRadera
  5. Min hemstad också! Widerbergs kött tar man inte fel på :)

    SvaraRadera
  6. Lena: Bilden på köttfönstret är tagen på nästan samma fläck som gatubilden - du får hålla utkik efter det nästa gång du går där! :)
    Nusse: Nä, har man stått vid det fönstret går det nog inte att ta miste på staden. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails