lördag 11 juni 2011

Grönska.

I värsta värmen drog jag för att köpa balkongblommor. Eftersom jag varit barnvakt idag hade jag ett fyraårigt smakråd med mig och valde att lyssna till honom. Det var klokt av mig, känner jag såhär i efterhand. Jag skulle nämligen sannolikt aldrig ha köpt lila blommor om jag bestämt helt själv, men nu slog jag till på några lila stjärnöga och visst blev det fantastiskt vackert ihop med de orange jättetagetes och dahlia som jag valde ut? Hemma igen hann jag precis plantera dem i lådorna innan regnet och åskan kom.
Ett par tomatplantor som inhandlades förra helgen har även de tagit plats på balkongen efter ett par dagar i växthuset, förlåt jag menar bilen.

7 kommentarer:

  1. Härligt balkong. Dricker du frukostkaffet där i sommar?

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för fina ord hos mig. Håller med om att barn är mycket bra smakråd om man vågar hänga på deras gränslösa sinne för estetik. Fina saker du gör här!

    SvaraRadera
  3. Härlig färgkombination.. =)

    SV: Ja lata pigan är ett superhärligt ställe, allt annat än billigt dock..lite mer antik än loppis..men visst kan man finna några "fynd" till hyfsade priser.. Har just bloggat om mina fynd.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Ser underbart ut! En balkong kan verkligen bli en riktig oas, trots sin storlek. Min farmor brukade alltid ha den härligaste, mest frodiga grönska på sin... Goda minnen! :)

    SvaraRadera
  5. Så fint! Jag älskar dina fåglar massor! O du, det e så kul att du tyckte att mina disktrasor såg ut som pannkakor..för det var en liten tjej på marknaden som sa till sin mamma: titta mamma, pannkakor! Hihi :-)

    SvaraRadera
  6. Ser lite ut som mina tagetes, fast de jag sått blir 50-60 cm höga. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  7. Med nål och tråd: Jag brukar inte göra det på vardagar, men det ska jag försöka bli bättre på. Det är faktiskt inget som säger att man inte kan äta balkongfrukost, bara för att man ska till jobbet efteråt. :)
    Alla: Tack, jag är mycket nöjd! Återstår nu bara att försöka hålla liv i allt över sommaren. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails