torsdag 2 december 2010

Jesusbarnet i Las Vegas.

Under förra årets resa till Kraków inhandlade jag den här julkrubban av en konstnär som vi fick träffa, som hade tillverkat den. Jag hade den framme förra julen, men jag tror aldrig att jag tog någon bild på den då.
Idag, den första torsdagen i december, visar man varje år upp just den här typen av krubbor, som är typiska för stan, i Kraków, så därför passar jag på att visa min krubba idag också.

Förra året i mellandagarna skrev jag ett inlägg om traditionen kring krubborna. En läsare, TokTova, berättade då i en kommentar att hennes familj har en liknande krubba som de kallar Jesusbarnet i Las Vegas. Potentiellt det mest klockrena namnet nånsin, så nu heter min också det. :)

3 kommentarer:

  1. Den krubban var den häftigaste jag någonsin har sett!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dom där polska julkrubborna! Kul att du mindes det andra "namnet" på dem. Min kommer nog också upp på bloggen vad det lider.

    SvaraRadera
  3. åh, fyfan va snygg! Julpynt i min smak!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails