söndag 6 oktober 2013

Lövrosorna och jag i tidningen!

Härom helgen när jag stod på torget och gjorde lövrosor, kom en reporter och fotograf från Falukuriren förbi och tog några bilder och ställde lite frågor. Dagen därpå ringde de och ville göra ett eget reportage om lövrosorna, så en kväll förra veckan kom de på besök och igår publicerades det hela i lördagsbilagan Pralin. Förutom att visa hur man gör rosorna, rönnbärsgirlanger och kransar av nypon och paradisäpplen, fick jag berätta lite om mig själv och mitt slöjdande.




Kul att få vara med och jag, som inte brukar vara så förtjust i att vara med på kort, blev t o m nöjd med bilderna. Tur det, eftersom det var så många...

Uppdatering: När jag skrev inlägget fanns inte reportaget på nätet, men nu finns det att läsa här.

8 kommentarer:

  1. Vad kul! Och fina bilder. Och fina höstpyssel också!

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Var det du som hittade på rosorna? Jag fann de på "365 saker..." förra året (tror jag) och gjorde MÄNGDER. Alla i närheten var tilbörligt imponerade :)
    I år har jag inte känt riktigt samma lust, hittills är väl bäst säga, men några har det blivit.
    Det är fantastiskt hur lätt det är att få så fina "rosor".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag kan inte ta åt mig äran för idén! Men visst är de fina? Det är en sådan där bra grej som är väldigt enkel, men ser rätt avancerad ut så att det imponerar på folk. :)

      Radera
  3. Kul! Ja, det var många bilder :-) Men väldigt fint gjort, och arrangerat! Bra bilder på både dig och dina alster!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint reportage och jätte fina bilder, grattis!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails