måndag 19 augusti 2013

Återbruksinslagning.

Det är många som fyller år i dessa dagar. Själv har jag firat min 34-årsdag i helgen genom att träffa min familj, gå på några loppisar, pussa massvis på Lilla A och Frallan, äta pappas goda moccatårta (gjord enligt recept från min farmorsmor) samt dricka vin och lösa korsord. Egentligen en ganska vanlig familjehelg, med undantag för moccatårtan då, men det var ett bra firande!


Paketet på bilden är emellertid inte till mig själv, utan till min kompis R som fyllde år några dagar före mig. Jag vek en snabb påse av en tapetstuv (ja så fort gick det, att jag först efter överlämnandet noterade att jag gjort botten i fel ände, så att mönstret på påsen blev upp och ner), vek ett tårtpapper över öppningen och häftade fast memorykort och neonsnöre. I samma hast fotograferade jag paketet i morgon-motljus innan jag skulle överlämna det, så bilden är lite dunkel.

9 kommentarer:

  1. Garttis!
    Och grattis till vännen som fick det fina paketet! Genialt:)

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Och Tjusig inslagning trots hasten!

    SvaraRadera
  3. Samma här... en massa (massa!) födelsedagar att fira i augusti. :) Och grattis till dig!

    SvaraRadera
  4. Snyggt ihopsvängt! Och grattis :)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Moccatårtan från annu dazumal kanske det är läge att dela med sig av eller är den en väl förborgad familjehemlighet?

    SvaraRadera
  6. Ang quiltning - jag vet inte hur man gör på maskin och det är precis därför jag inte gör det.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails