lördag 6 april 2013

Fridens liljor.

Så här ser min lördagseftermiddag ut. Den tillbringas i lugn och ro i soffhörnet, med en redig kopp kaffe, ett virkprojekt som jag påbörjade igår kväll och så den inre tillfredsställelse som kommer av en lyckad loppisrunda.


Virkningen är ett försök att göra av med lite garnrester. Jag hittade en bild på en fin virkad lapp på Pinterest häromdagen och igår kväll satte jag mig och försökte lura ut hur den var gjord. Till min egen förvåning och glädje - jag är verkligen ingen virkvirtuos - knäckte jag koden nästan direkt. Tanken är att det ska bli en bebisfilt, men man vet aldrig om jag ändrar mig längs vägen.

Och på tal om bebisar, står det också på helgens agenda att försöka sy klart ett babynest som jag utlovat till min bror och svägerska. Nu är det faktiskt mindre än tre veckor kvar tills mitt nya brorsbarn beräknas "komma fram" (som den blivande storasystern säger).

3 kommentarer:

  1. Mysigt det låter. Själv har jag haft kurs i askar, en lyckad dag. =) Kram från Djura

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en riktigt mysig lördag! En lyckad loppisrunda är alltid toppen :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails