söndag 21 augusti 2011

Tyger, tårtor och mer därtill!

Jag har tillbringat en intensiv helg i mina värmländska hemtrakter. På vägen dit slank jag in på en av mina favoritloppisar och fyndade några saker, som jag inte fotat än, men som ni kanske får se en annan dag. Det var bl a en vas, några broderier som ska inkorporeras i olika syprojekt och ett pussel.
Fredagskvällen tillbringade jag och min svägerska med att lyssna på den fantastiska Emil Jensen, som spelade i Karlstad. Det var regnigt och kallt, men Emil värmde som alltid med sina texter, sitt engagemang och sitt fina band.
På lördagen drog jag med min bror, svägerska och lilla A på bakluckeloppis i det ihållande regnet. Jag hittade två stora bitar 70-talstyg (till höger i bild), två gardinlängder Pompeja till fyndpriset 20 kr och några porslinsassietter från Rörstrand.

Efter fika (för de vuxna) och middagslur (för A) ägnade vi en stund åt att leka, mysa och läsa böcker. Frampå eftermiddagen åkte vi till mina föräldrar och min svägerska och jag klämde ännu en loppis. Ytterligare två tygfynd. (Man kan tro att jag handlade efter något slags färgtema, men så var faktiskt inte fallet.)

Sedan vankades det middag hos mamma och pappa. Efter god mat och tårtor (ja, faktiskt två - en Banoffee pie och en moccatårta enligt min pappas mormors recept) tillbringade jag resten av kvällen med ett glas vin och DNs korsord.

Söndag förmiddag ägnades åt en ganska lyckad kantarelljakt. Efter att ha ätit upp kantarellerna och lite överbliven tårta fick jag ännu en lek- och mysstund med lilla A och hann som grädde på moset med ett par prat- och fikatimmar hos två vänner i deras sommarstuga på vägen hem. Vilken suverän helg!

5 kommentarer:

  1. Åh vilka fina tyger, man kan verkligen göra fynd på loppisar.

    Och en mysig helg med gott sällskap är aldrig fel.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en suverän helg! Ps. Om du kan läsa detta så betyder det ju att jag lyckats med konststycket att kommentera i din blogg. En liten seger i sig! ;-) Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Men gud, det gick! Halleluja! (Jag tänker mig ett firande typ frikyrkopastor-style a la Emil i fredags.) /Hanna igen

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd!

    Jag. Vill. Också. Gå. På. Loppis!

    ...och ja, gärna äta smaskiga tårtor också! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails