söndag 1 augusti 2010

36 organic m².

  
Häromdagen när jag satt och surfade runt ramlade jag över en länk till bloggen 36 organic m². Där skriver Sara, som håller på att iordningställa en bostad i en vedbod. Hela bygget ska ske på ett så miljösmart sätt som möjligt, med återanvända och/eller miljövänliga material. Titta in på Saras blogg för mer information!
När jag läste tillbaka lite på bloggen fick jag se att hon skulle dra igång en studiecirkel kring byggandet. Det tyckte jag lät spännande, så impulsiv som jag är slängde jag iväg ett mail till Sara och vips var jag anmäld. I torsdags var jag där för första gången och kollade in stället och pratade med Sara. Min sista lediga dag har jag spenderat med att hjälpa till med renoveringen av ett fönster, likadant som detta. Det var första gången jag försökte mig på att både kitta fönster och skära glas, men det var riktigt roligt och jag ser fram emot torsdag då arbetet fortsätter. :)
Nu sitter jag och broderar lite och förundras över hur fyra semesterveckor kan gå så fort. Jag har iaf hunnit med en hel del hantverk. En del stickning, tovning och lite täljning och sömnad. En del har ni sett, annat återstår att visa.
Edit: Jag hittade till Saras blogg via en länk från Malin på f d Ekoblogg, numera Lyckobacken (de har bytt domän nu i dagarna och jag kom inte in på deras sida alls under helgen, därför ville jag inte länka innan).

1 kommentar:

  1. Tack!
    Men det vore roligt med ett utbyte. Fick dock lite ångest när jag började tänka på vilket mitt bidrag skulle bli. Vad kan du tänkas vilja ha?

    /Lina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails