torsdag 10 september 2009

Trådslöjd?

Igår eftermiddag märkte jag att min klocka höll på att gå sönder. En sprint var på väg att lossna ur armbandet och bäst som jag försökte pilla tillbaka den, for den ur helt och klockarmbandet gick i två delar. Det går säkert att få klockan fixad, men jag har inte tid att lämna in den de närmaste dagarna, så jag tänkte att jag skulle försöka laga den själv. Lite ståltråd senare kunde jag konstatera att det både blev snyggare (som i osynligare) och kändes mer hållbart än vad jag vågat hoppas på. Det är inte dumt att kunna fixa saker själv inte! :)

 
Bortglömda vanten #2 går framåt och är klar så när som på tumtoppen. Båda vantarna saknar iofs mudd, jag har påbörjat vanten precis vid handleden och tänkte sticka på mudden i efterhand på andra ledden. Det blir något av ett experiment, men jag känner mig full av tillförsikt. Ska försöka fotografera och visa vantarna imorgon eller så. Sen undrar jag om inte nästa projekt måste bli en sån här. Så fin! Fast no way att jag tänker köpa 18 nystan Eskimo... Det måste ju finnas andra sätt, menar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails