tisdag 15 september 2009

Skattjakt!

Jag skrev ju för någon vecka sen om att en kollega kommit med ett förslag om staketbroderiet. Nu är idén sjösatt och jag kan därför avslöja att det blivit en geocache av broderiet! Om man hittar svaret på ett par frågor, som på olika sätt anknyter till hemslöjd, får man fram GPS-koordinaterna för staketet, och broderiets text blir därmed en liten ledtråd i sig. I närheten finns nämligen skattgömman.
Jättekul tyckte jag! Redan första dagen cachen låg uppe hade tydligen flera stycken hittat dit och t.o.m. lyckats träffa på varandra, har jag fått rapport om.

1 kommentar:

  1. Hej Ida!
    Jag fick nys om din blogg via svärmor (såklart) häromdan, så detta är min premiärvisit! Eftersom tyg (eller - kanske snarare - allt som inkluderar någon form av praktiskt arbete) aldrig varit min starka sida får väl jag representera den typiska otygs-intresserade läsaren, kanske. =)
    För övrigt laddar vi inför helgens örebroresa (inklusive gos med finaste alvabebisen). Ha det fint!
    Kram Hanna.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails