söndag 2 november 2014

En tredje Harlekin.

Ni vet hur det är när man snöar in på något. För mig har det blivit så med Harlekins håndklæde och jag har nu färdigställt handduk nummer 3. Det var kanske inte meningen att jag skulle göra en till, men nu kan jag mönstret utantill och då var det så enkelt att bara starta ytterligare en när jag behövde ha ett lagom mindlessness-arbete.


Den här gången blev det verkligen "virka på danska" (gud vad det låter som ett UR-program), eftersom jag dessutom köpte både garnet och virknålen på Søstrene Grene när jag var i Köpenhamn. Nog för att båda delar säkert är "made in China", men ändå. Virkbeskrivningen hittar du här.

1 kommentar:

  1. åh så fin virka-på-danska-handduk. Är det bra som handhanduk? Jag har virkat dukar att ha för brödbak men inte tänkt på att det skulle funka som handduk

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails