onsdag 9 februari 2011

Mobbade barn med akrylpolo.

Det här stickade stycket i härliga 70-talsfärger hittade jag på Kupan för en tjuga häromveckan. Jag får lite vibbar av tajta polotröjor i akryl som halvmobbade barn i filmer tvingas ha på sig, men jag gillar det ändå, så jag kunde inte låta bli att slå till.
Jag funderar på att sy kuddfodral av det och tror att det skulle kunna trivas tillsammans med ett grönt kantband som jag har liggande. I mitt huvud skulle det åtminstone bli fulsnyggt på det bra sättet. :)
(Det här tyget visade sig vara särdeles hopplöst att fota, men färgerna på den övre bilden stämmer någotsånär med verkligheten. Den nedre bilden fick vara med på nåder för att den åtminstone ger lite "överblick" över mönstret.)

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails