lördag 10 april 2010

Nostalgistövlar.

I förrgår gjorde jag en tur till en loppis som faktiskt ligger på min gata, men som jag inte besöker så ofta, då de endast har öppet vardagar fram till 17, och den tiden är jag nästan alltid på jobbet.
Där i en hylla stod ett par Graninge-stövlar, liknande dem jag hade när jag var liten, fast röda. Jag greps av lite barndomsnostalgi och när jag såg priset, 50 kronor, var jag tvungen att slå till genast.

De är egentligen nåt nummer för stora, men eftersom de inte är varmfodrade intalar jag mig att de blir perfekta med tjocksockor i till nästa vinter. :)

4 kommentarer:

  1. Vuxenstorlek alltså? VÄldigt fina! Jag hittade ett par blå i vintras, i barnstorlek. SNORHALA! Frågan är om man någonsin kommer att våga sätta dem på något barns fötter... Men mycket fina är de!

    SvaraRadera
  2. Ja. Det står inte vilken storlek, men skulle tippa på 39 eller 40. Kan tänka mig att de skulle kunna vara hala, men å andra sidan är jag mer eller mindre uppväxt i sådana stövlar och har inget minne av att jag halkade omkull oftare än andra. :)

    SvaraRadera
  3. Nostalgi!
    Såna hade jag!!!
    Jag tyckte jätte mycket om dem :-)

    SvaraRadera
  4. Vilket kap! Och med nya ullsulor och ett par ordentliga yllesockor blir de nog en perfekt svid till hösten!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails