tisdag 29 december 2009

Julklapp.

Nu efter jul går det ju an att visa årets egengjorda julklappar. Det blev inte så många sådana i år, men här är i alla fall en av dem: en påspåse. Sydd av en kökshandduk, vikt på längden, ihopsydd och med resårkanaler upptill och nedtill. Mottagare av julklappen var min pappa, men på bilderna hänger den i mitt kök.
  

 
Broderi i kedjestygn med det ursprungliga monogrammet på handduken integrerat.
  

  
Dekoration i form av ett broderat band från en av loppispåsarna, fastsytt med grön sicksack.
   

 
Idén till påsen kommer från boken Textilt återbruk av Malin Lindström.
 

3 kommentarer:

  1. Så här i juletid ska man väl bocka(!)och tacka, så jag framför ett Tack på detta sätt! Den ska snart hänga i vårt kök och kommer säkert bli fylld med påsar, även om jag försöker handla i tygkassar när jag går till affär´n. Kram/Fadren

    SvaraRadera
  2. Vilken stilig! (och smidig att ha i köket, har en själv)

    Smart med allt återbruk, både av tyg och monogram!

    Ska förresten ta och kika igenom din beskrivning på snöflingorna nu. Tycker att den är så skir och fin och skulle gärna vilka ha ett helt snöfall i fönstret!
    God fortsättning och gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Helt underbar "påspåse" ida! Och jag älskar din blogg, superinspirerande! God fortsättning önskar Malin på "Textilåterbruket of Sweden" :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails