måndag 9 november 2009

Mera kudde!

Nu har det blivit ett kuddfodral till, denna gång till kökssoffan. En tygpåse som jag köpte på Indiska för många år sedan och har använt till att förvara tvättmedel och liknande i, har fått sätta livet till. Jag har sneglat på den länge och funderat på att sy om den till nåt annat, eftersom jag tyckt att tyget förtjänar en mer framträdande position. Övriga tyger är (har varit) en löpare från Myrorna och ett örngott från en loppmarknad i Kraków.
 

 
Örngottet hade en knappslå, vilken jag utnyttjat för att slippa sy knapphål. Dock blev det lite glest mellan knapparna, så jag sydde i ett par tryckknappar mellan dem, för att det inte skulle glipa. Det gjorde det ändå, så jag fick göra ett ingrepp på innerkudden (klippa upp en kant, pilla ut några nävar av stoppningen, sy igen) för att fodralet skulle sitta bättre.
    

 
Ett av handtagen från tygpåsen blev hörndekorationer tillsammans med lite sicksackband.
  
Och tvättmedlet då? frågar sig vän av ordning. Det, mina vänner, får ni veta i ett kommande inlägg...

1 kommentar:

  1. Hej! Vad mycket fint du har på din blogg. Vilken tur att du kommenterade på min blogg så att jag hittade till din :).

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails