tisdag 10 februari 2015

Älvor, strössel och vattenmelon.

Ni vet det där sticka-från-stashen-istället-för-att-köpa-nytt-garn-projektet som jag hållit på med det senaste året? Det har gått hyfsat bra, faktiskt. Har inte helt nollat mina nyinköp, men jag har inte köpt mer än några enstaka nya nystan, varav jag också använt upp en del. Tills i fredags då, när jag besökte Dala Syfestival. Eller Dala Garnfestival, som jag tycker att de borde överväga att ändra namnet till. Utbudet av sygrejer var nämligen ganska skralt, även sett i proportion till att hela mässan var rätt liten. Garn fanns det däremot en del av. Särskilt sockgarn. I ett stånd frestade de med långt över 100 olika färgställningar och dessutom flerköpsrabatt. Efter lång och intensiv beslutsångest, slutade det med att jag gick därifrån med fem nystan, d v s ett halvt kilo garn. Hoppla.


Mitt sällskap gick i samma fälla, och hon stickar inte ens (fast hon har ambitionen att börja), så vi ägnade delvis hemfärden åt att diskutera vad som var knäppast - att köpa ett halvkilo garn när man redan äger kilovis eller att köpa ett halvkilo garn fast man inte stickar. Vi kom fram till att vi nog var knäppa båda två.


En rolig grej med Opal-garnerna tycker jag är att etiketten visar vad färgställningen är inspirerad av. Här: vattenmelon, älvor och strössel.

3 kommentarer:

  1. Haha men åh, vattenmelonen! <3 Jag är impad att du lyckats bra med projektet att sticka från stashen. Jag har blivit SÅÅ mycket bättre på att använda mitt sparade material under 2014 men jag har också köpt massa nytt. Ska skärpa mig i år!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja delad galenskap är alltid trevligt :)

    SvaraRadera
  3. Ler åt er diskussion och upphovet till den! :)
    Roliga garner att sticka med, när det randas och blir mönster av sig självt.
    Är det strösselstrumpor du stickar nu?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails