torsdag 6 september 2012

Chocolaterie i gott sällskap.

När jag var i Tallinn fick jag ett tips via facebook om Chocolaterie Pierre, som tydligen skulle vara ett mysigt ställe. Nästa dag när det började dra ihop sig till förmiddagskaffe sökte vi oss dit.




Ett mysigt ställe var något av en underdrift, visade det sig när vi steg in på trevligaste innergården där flera små hantverksaffärer låg sida vid sida med chokladcaféet. Efter en rejäl chokladfika blev det lite shopping.
När vi skulle gå, hittade vi ett foto på en av väggarna, som visade hur gården sett ut för drygt tio år sedan. Vilken förvandling!



8 kommentarer:

  1. Jag blir jättesugen att åka till Tallinn!!! :D

    SvaraRadera
  2. Vilket alldeles underbart ställe! Skulle ju vilja åka till Talinn bara för det!

    SvaraRadera
  3. Åhh jisses! Ja där hade man ju gärna gjort ett besök eller två!! Ser helmysigt ut! =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Vilket ställe du hittat. Ser supermysigt ut!

    Tack för hurra! :)

    SvaraRadera
  5. Åh, är det så det hette! Vi hittade det av en slump när vi var där jag och Fredrik och jag blev helt förälskad, inte bara för att de sålde choklad ;)

    SvaraRadera
  6. ah, där har jag också varit! när vi var där på skolresa med HV (vi gjorde f ö inget textilt, utan fikade, åt och köpte billig sprit... hrm...) himla mysigt var det iaf! köpte du med nån choklad hem?

    SvaraRadera
  7. vilket ställe alltså, ett sånt hak skulle man ju inte ha något emot att ha nära till.

    SvaraRadera
  8. Ser helt underbart ut, vilket tips! Det får jag pinna på min Travel destinations-board :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails