måndag 24 september 2012

Återbesök i badrummet.

Idag börjar återbruksutmaningen hos Klockarbarn igen. Jag deltog ju i våras och blev glad när jag såg att den skulle dra igång på nytt. Anmälde mig genast och glömde sedan bort det, ända tills igår. Det finns inte så mycket nytt att visa, med andra ord.
Jag tänkte i alla fall att jag skulle bjuda på en uppföljning av ett av återbruksprojekten från i våras - den lilla förvaringsvagnen som jag gjorde mindre för att den skulle passa i mitt minimala badrum. Den är förstås på plats nu och har inretts med några loppisburkar som rymmer bland annat mediciner, tamponger och plåster och sådant. På sidan hänger två grytlappar i frotté, som jag köpt på loppis och återanvänder som tvättlappar.


Och kolla det broderade glasögonfodralet, som jag fyndade för en tia för någon månad sedan. Hur snyggt är det inte? Lyckligtvis har jag ju ett par glasögon som jag sällan använder, så det passade perfekt.


7 kommentarer:

  1. Det blev riktigt fint. Praktiskt och miljövänligt och bra på alla sätt.

    SvaraRadera
  2. Det var ett riktigt fint glasögonfodral.

    SvaraRadera
  3. Måste passa på att i återanvändandets anda tipsa om menskoppen, det är bästa uppfinningen verkligen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Det är därför jag har en hel burk med överblivna tamponger ju. :)

      Radera
    2. Jahadu, jag förstår! ;-) Men det kanske är nån annan som läser våra kommentarer och blir inspirerade.

      Radera
  4. Uh.. nedersta burken?? Som tagen ur min barndom.. I din lilla fina minivagn ser den ju jättestor ut. Måste också få tillägga att ordningen på vagnen ser riktigt trivsam ut.

    SvaraRadera
  5. Inne och läser ikapp... så mycket spännande du har gjort och har på gång!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails