fredag 17 februari 2012

Vinterduken.

Jag hittade en så fin och vintrig duk på Ludvika pingstförsamlings loppis häromveckan. Det kan hända att det egentligen är en julduk, men förutom en gran och några pepparkaksgrisar i fönstret på ett av husen är det ingenting med den som skriker jul, så jag tycker att den funkar även i februari (sade hon som inte tagit ned adventsstjärnorna än...)
Köksbordet ska för övrigt målas om snart. Det har jag velat göra ända sedan jag köpte det. Vitt med sandpapprade kanter à la shabby chic är inte min grej, för att uttrycka sig lite diplomatiskt. Nu har jag skaffat färg och bara väntar på att tid, ork och lust ska sammanfalla.

10 kommentarer:

  1. Fint motiv! Perfekt på ett vitt bord! / Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken supersnygg duk! Loppislycka!

    SvaraRadera
  3. Supersnygg! Låter som bordet verkligen behöver åtgärdas:)

    SvaraRadera
  4. Så ovanligt motiv, och ovanligt fin duk också. Fint att titta på figurerna när man sitter o äter

    SvaraRadera
  5. Så söt! Jag ska också måla vårt köksbord! Hur ska du måla? Haha, vi kanske kan ha en cyberpaintalong! : )

    SvaraRadera
  6. Verkligen härliga färger på duken! O det blir ofta så att vissa saker får en julstämpel på sig bara av farten, särskilt på second hand tycker jag! Som tyger med hjärtan på, de dyker ofta bara upp runt jul :-S

    SvaraRadera
  7. Åh en sådan vill jag också ha! Vilka fina kläder figurerna har på sig. Och de åker spark!

    SvaraRadera
  8. En sån duk hade mormor! (Jag tror mamma har den nu.)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails