onsdag 20 november 2013

Origamibollar på hjärnan.

Jag har blivit lite origamibiten på senaste tiden. Det började med att jag såg de fina bollarna på den danska bloggen Tusindfryd. Sedan hittade jag en beskrivning till hur man viker de moduler bollarna är sammansatta av, via Instagram, hos en annan dansk bloggare, Myminmy. Med hjälp av instruktionen och bilderna på de färdiga bollarna lyckades jag lista ut hur modulerna skulle fogas samman. Det tar sin tid, men det är roligt och visst blir de fina?


Hittills har jag gjort fyra bollar; två vita som är av vanligt memoblockspapper (man utgår nämligen från kvadratiska lappar, så det var praktiskt med papper som redan hade rätt form) och två av papper från gamla böcker. Kartboksbollen har fått ett snöre för upphängning.

7 kommentarer:

  1. Jättefina! Passar i julgranen :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina bollar! Är också sugen att testa vika lite papper :-) Men vet inte riktigt hur jag ska pressa in det på schemat ;-)

    SvaraRadera
  4. Oj! Ja, jättefina! Kan inte du ge en kurs här?

    SvaraRadera
  5. Ja, när man börjar vika så är det lätt att bli fast. Men dom där bollarna ser verkligen sjukt avancerade ut!!

    SvaraRadera
  6. :) Hvis du samler dem af 12 dele og tilfører en snor har du de fineste julekugler, se evt @byhornung på instagram :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails