söndag 7 juli 2013

För högtryck.

Efter två dagar av städning och rensning hemma, var jag tvungen att göra något kreativt igår. Jag var sugen på att trycka lite tyg, så så fick det bli. Jag letade fram några restbitar av ett loppislinnelakan, textilfärg och några saker som jag sparat på för att prova att trycka med dem.


Färgen blandade jag på en vanlig assiett och så använde jag skumgummisvamp för att föra på färgen på "stämplarna". En plastkloss, en kork och en gammal tuschpenna använde jag, och så en muntork i skumgummi.


Jag gjorde ett provisoriskt klädstreck på balkongen, så att färgen kunde torka i solen och sedan fixerade jag den med strykjärn.


Blev faktiskt väldigt nöjd med de tryckta bitarna! Egentligen var det mest tänkt som en kul grej och ett kreativt experiment, men det är ju alltid extra roligt när sådana mynnar ut i något snyggt. Jag gillar särskilt de rutiga mönstren, som alltså är gjorda med hjälp av plastklossens över- respektive undersida.


16 kommentarer:

  1. Jättefint! Skoj verkar det också. Ska börja kika efter stämpelmaterial:)

    SvaraRadera
  2. Jätte fint! Humm har aldrig tänkt att man kan leta egna stämpelgrejer, kul!

    SvaraRadera
  3. Härliga tryck - ibland är "slumpen" den bästa designern.
    Ser fram emot att se vad du skapar av trycken.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
  4. Mina kommentarer har du ju redan fått, men igen -gryymt! Muntork ftw!

    SvaraRadera
  5. Rutorna var ju hel-coola!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt! Och lockande att plocka fram lite alla möjliga grejer och prova själv.

    SvaraRadera
  7. Ja, så häftigt det blev med klossen! Kul att experimentera.

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Håller med om att rutorna var extra stiliga!

    SvaraRadera
  9. Åhh va snyggt det blev! =) Men vad sjutton är en muntork?? =o

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Fina tryck med enkla medel!! Spännande!! Själv har jag precis invigts i screentrycksvärlden, också det väldigt roligt! Ja, tygtryck har något visst!!

    SvaraRadera
  11. De där klosstrycken ffa blev ju superfina! Gillade nog det gröna bäst, lite tetriskänsla över det tycker jag! :)

    SvaraRadera
  12. Så roligt det ser ut att trycka eget! Dina tyger blev jättefina! Ska genast testa själv! :)

    SvaraRadera
  13. Det blev ju kanonsnyggt. Gillar också mest de rutiga mönstren. Inspirerande. Skulle bli fint på en kökshandduk.

    SvaraRadera
  14. SV: Ja nu har jag mättat mitt loppis köpbehov för ett bra tag framåt.. ;)

    Haha ja det var ju lustigt..den finns visst i fler utföranden också.. =)

    Hoppas du får en fin helg! <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  15. Så jättesnyggt! Jag gillar också de fyrkantiga bäst - en sån kloss ska inhandlas! ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails