lördag 31 oktober 2009

En lördagskväll i soffhörnet.

Jag har sytt igen. En av soffkuddarna har fått ett nytt fodral (det gamla var utslitet och hade gått sönder). Halva kuddöverdraget har funnits till i några veckor, men först idag kom jag mig för att göra en andra halva och sy ihop alltsammans.
   

 
Inspiration kommer bl a från Lina OJ och hennes tjusiga kuddar. Alla tygerna är som vanligt från loppis. Fodralet stängs med fyra (olika) knappar. Jag är nöjd, så när som på knapphålen. Min symaskin gör fina knapphål, men det är banne mig inte lätt att få dem på en rak rad!
 
 
 
  Såhär ser baksidan av kudden ut (eller framsidan om man hellre vill ha det så). Jag har inte bestämt mig för än om den är färdig, jag tycker att den enfärgade rutan ser lite tråkig ut och funderar på att brodera lite där, eller nåt.

Jag har fler syplaner, men nu är det nog dags att sticka emellan (hö hö) med ett annat projekt, tror jag.

1 kommentar:

  1. Ja, ett broderi, eller kanske ett litet textiltryck, skulle nog vara pricken över i:t på en annars väldigt fin kudde! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails