fredag 30 juni 2017

Halvårsrapport stickning.

Såhär halvvägs igenom 2017 tänkte jag att det kunde vara kul att titta tillbaka på vad jag stickat hittills i år. Jag blev faktiskt själv lite överraskad när jag kollade igenom mina projekt på Ravelry häromdagen över att det var så pass mycket.


Under årets tio första veckor stickade jag tre mössor. Det började med Kobuk hat, som blev årets första förfärdigade projekt, fortsatte med Signal (som jag kommer på nu att jag nog inte bloggat om), och sedan behövde jag ju en Pussy hat inför internationella kvinnodagen.


Sockor stickar jag ju "alltid". Bra, användbart och relativt snabbstickat, och dessutom har jag en hel del sockgarn i min stash, så om jag inte vet riktigt vad jag ska sticka blir det ofta att jag sätter igång ett par sockor. Hittills i år har jag stickat fyra par, men inget av dem har blivit bloggade om.


Ett projekt som jag däremot har visat, är Dubai-sjalen. Den är inte helt och hållet stickad under 2017, för jag tror att jag lade upp till den i början av december, men pausade den sedan ett tag och den största delen (läs: all mönsterstickning fram och tillbaka) stickade jag under det här året.


Sedan har jag också stickat två tröjor. Den ena; Breathing Space, till mig själv, har ni ju sett, medan den andra, som heter So faded och stickades till Lilla A, nyligen blivit färdig och inte funnit sin väg till bloggen ännu.


Och så halvvantarna Ivar då, som jag visade häromdagen. De var ju påbörjade, men långt ifrån avslutade, när jag tog mig an dem, så de ska också vara med i uppräkningen.
Vad jag däremot inte räknar in är det allra första stickprojektet som blev klart i år, nämligen Pakkasyöt-sockorna. Där handlar det nämligen bara om några varv på ena tån som stickades på nyårsdagen, så dem sorterar jag mentalt i kategorin stickat 2016.

4 kommentarer:

  1. Jisses vilken härlig sammanställning, väldigt mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Halvårsrapport? Med tanke på hur mycket du hunnit med kunde det lika gärna ha varit en helårsrapport ;) ! Den där Dubai-sjalen var ju imponerande - vilket arbete! Och roligt att du har haft så mycket användning för den när den var så arbetskrävande. Ofta är det väl så att när man lagt ner hela sin själ i ett projekt så använder man plagget mycket. Man har liksom "byggt upp ett föhållande" till plagget under arbetsprocessen.

    SvaraRadera
  3. Jisses vad mycket du har hunnit med hittills i år!! Du har verkligen hunnit med många fina saker :D Jag har bara stickat tre saker :/

    SvaraRadera
  4. Vilken fin produktion och prov på ett makalöst flit!! Heja! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails