måndag 27 juli 2015

Skopåsar.

Jag vet inte hur ni brukar göra när ni reser, men själv vill jag gärna ha något att lägga skor i, innan jag stoppar dem i resväskan. Plastpåsar i all ära, men det är ju alltid trevligt med återanvändningsbara saker och därför har jag sytt mig två skopåsar.


Materialet, ett par kökshanddukar med skor på, köpte jag på Myrorna för bra länge sedan, med just detta i åtanke. Varje handduk räckte till en påse. En lite större, tänkt för exempelvis sneakers och en lite mindre för nättare skor.


Modellen är enkel, en helt vanlig påse med avsydda hörn och dragsko upptill. Bomullsbanden hade jag i gömmorna, de var t o m klippta i lagom längd redan.

4 kommentarer:

  1. Vad fint! Helt klart sympatiskt att slippa plaspåsarna

    SvaraRadera
  2. Vad smart och milövänligt! Och nu passar ju tyget också så mycket bättre till sitt ändamål :)

    SvaraRadera
  3. Snygga! Jag sydde skopåsen av ett gammalt duschdraperi och av en bit vaxduk. Attans bra att ha.

    SvaraRadera
  4. Smart och snyggt på samma gång! bästa kombinationen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails