lördag 30 mars 2013

Hur mycket påskpynt har du egentligen?

Det undrade Elin i en kommentar till krans-DIY:en häromdagen. En inte helt obefogad fråga. Innan jag kom på att jag ville göra en påskkrans, hade jag faktiskt ganska lite påskpynt. Men när jag väl började leta, blev jag lite besatt, och till slut stod jag där med pynt ungefär upp till knäna. Tur att vi snackar loppis, annars hade jag väl blivit ruinerad på kuppen.
Nu är det dock nästan tomt i pyntförrådet igen, för jag har gjort ännu en krans. (Om jag ändå var lika snabb på att använda upp allt det pysselmaterial som jag hamstrar!)


Efter de två första kransarna fanns det inte så väldigt mycket material kvar, så den här kransen blev lite mindre och med pyntet koncentrerat till nedre halvan. Notera att man till och med skymtar själva stommen där strax till vänster om upphängningssnöret. Sofias idé att låta en påskkärring sväva i kransens mitt, norpade jag direkt. Just den här kärringen med sin luriga blick (och hennes tre kompisar) fanns faktiskt redan hemma, dem loppade jag inför förra påsken tror jag.


Den här lilla kransen fick lilla A i påskpresent. Och nu är påskpyntsshopparorgien officiellt över och jag ska inte göra några fler kransar, den här påsken åtminstone.

GLAD PÅSK!

4 kommentarer:

  1. De är ju helt underbara de här kransarna!

    SvaraRadera
  2. Aha, jag misstänkte att du länsat loppisarna på allt påskpynt som du kunde hitta. Annars är det ju fantastiskt bra att det finns konstruktiva sätt att "bli av med" pynt om man känner att man har för mycket, hehe.

    SvaraRadera
  3. Åhh du har ju skapat så många fina kransar..min blev ju så gles då jag inte hittade något direkt påskpynt när jag väl fick för mig att testa att göra en..men tänkte att jag får väl komplettera den mer till nästa år..får bli ett fler år projekt helt enkelt.. ;) Men nog är det skoj att pyssla kransar! <3

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Kommer mej sällan för att påskpynta med mer än växter, men den här roliga idén ska jag försöka komma ihåg till nästa år.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails