lördag 30 juni 2012

Badbollspåsen.

Sista rycket med juniutmaningen nu! Imorgon är det ny månad och nya rubriker som gäller, men än finns det tid för ett av juni månads teman: Alla dessa plastpåsar. Som om det inte fanns nog med plastpåsar här i världen så har jag åstadkommit en till. Gjord av en upphittad badboll.


Jag ritade en ring längst upp på bollen, som jag klippte efter (precis så att jag klippte bort Max-loggorna som var tryckta på den, hehe), märkte ut var jag ville ha öljetterna och slog i dem. En snodd som jag hade i gömmorna träddes genom hålen, lindades och knöts med en bomullstråd och så var det klart.


Det hade nog varit bra att förstärka lite runt öljetterna, kanske med dubbla lager plast. Vi får väl se hur länge påsen håller, man ska nog inte bära något alltför tungt i den i alla fall. Men som ett litet experiment får den duga!

6 kommentarer:

  1. Den är ju superduperperfekt för blöta badkläder! Smart!

    SvaraRadera
  2. Så himla rolig tolkning av temat! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också att den måste vara ypperlig för blöta badkläder. Smart!

    SvaraRadera
  4. Hihi vilken roliga ide.. =)

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken härlig blogg du har. Varför har jag inte upptäckt den tidigare?! "Tur" att det är dåligt väder så man kan göra nya upptäckter.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig grej!
    När jag gör mina nyckelgömmor i plast brukar jag lägga en liten bit tyg och slå igenom öljetten. Sen klipper jag bort tygresterna så när öljetten det går. I och för sig kommer man ju aldrig åt att se den sidan av plasten eftersom det blir insida av nyckelgömman, så det kanske inte kunde varit ett alternativ för dig...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails