måndag 10 juni 2013

Hårda kuddar.

Dags för några fler bilder från Jerusalem! (Eller ja, bilderna från vulgo-bling-affären var ju faktiskt från Tel Aviv, om man ska vara nogräknad.) I alla fall; den här parken låg ungefär på halva vägen mellan min kompis K:s bostad/jobb och gamla stan. Kanske 30-40 kuddar i olika färger och fasoner låg utplacerade på marken och inbjöd till att sätta sig en stund. Att kasta sig handlöst ned på dem var dock en ganska dålig idé, eftersom de var av betong!



Det coola var att alla kuddar hade olika ytstruktur, precis som om de vore riktiga. Manchester, läder, brokad...



Kort sagt en toppartad park. En sådan önskar jag mig här hemmavid också!

9 kommentarer:

  1. Coola kuddar!
    Kul att se bilder långtifrån, vi åker ju aldrig själva. :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad ont man hade fått i rumpan där asså haha :) De såg verkligen ut som kudddar!

    SvaraRadera
  3. Sååå läckra!!!
    Undrar om konstnären hört talas om Herta Hillfon? Just sådant som hon gärna pysslade med;)
    (Glömmer aldrig en liten barnkofta i lera bl.a.)

    SvaraRadera
  4. MEN vad häftigt! Hade aldrig utifrån bilderna kunnat säga att det inte var tyg med den mjukaste stoppning. Vilket hantverk!

    SvaraRadera
  5. Fräcka! De ser ju verkligen ut att vara jättemjuka och härliga!

    SvaraRadera
  6. Men wow, vad häftigt! Så verklighetstrogna! Såna vill jag ha i min stad också!

    SvaraRadera
  7. Otroligt häftiga och fina! Vill ha hemma i trädgården! :) Ser ju så mjuka ut...

    SvaraRadera
  8. Men shit vad coolt! De ser verkligen ut att vara i tyg!

    SvaraRadera
  9. Kan tipsa om att det finns liknande kuddar(om än lite mindre) på närmare håll, nämligen vid uppgången på tunnelbanans station Västra skogen! Första gången jag såg dem var jag bara tvungen att gå fram och känna på dem :-) Bild finns här:
    http://pyssel.djungeln.org/2011/05/25/kontorsrattor-och-kuddar/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails