torsdag 27 juni 2013

70-talet ringde och ville ha sitt pyssel tillbaka.

De är över hela Pinterest och jag har tänkt göra en länge. En hängare till en blomkruka i makramé. I enklaste modell och neonsnöre känns den mer 2010-talsuppdaterad. Beskrivande video i rasande fart finns här, jag gjorde dock en enkel knut överst och nederst eftersom jag inte hann med att se hur det blev gjort på filmen. Tog kanske tio minuter att tillverka.




Snöre från TGR, bautamässingsring överbliven från ett loppisbrickband och kruka från källaren. Nu håller vi bara tummarna för att krassen gillar sitt nya häng och att inte hela baletten ramlar ner i huvudet på någon intet ont anande granne.

Och om jag hade ett träd, skulle jag nog göra några till och hänga upp med stenar i, som Kollijox-Jennie och hennes familj.

5 kommentarer:

  1. men alltså, helt perfekt titel ju! jag såg dom där amplarna på pinterest jag också och tänkte att en sån där borde man göra, har bara inte liksom fått det gjort... Jättefint med krassen i krukan som svävar!

    SvaraRadera
  2. Haha! Vad jag skrattade när jag såg din kommentar hos mig. :) Hemligheten var att jag helt enkelt bara la resårsnöret på tyget, sydde fast med sick-sack (nålen ner på sidorna om snöret hela tiden) och sen drog åt.

    SvaraRadera
  3. amen SNYGGT! får testa kruka nästa gång;) kram å länkar tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Fint med neonsnörena. Verkar enkelt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails