söndag 28 november 2010

UFO-lucka nummer ett.

Första adventssöndagen idag, vilket innebär att det är dags att visa veckans färdigställda alster. Det verkar som att ett par stycken andra nappade på iden om UFO-kalendern, det ska bli roligt att se vad de gör färdigt för saker.
Bakom UFO-lucka nummer ett döljer sig de här muddarna i fårskinn kantade med svart skinn. Jag hade ett syfte med att göra klart dem just den här veckan, eftersom min mamma skulle få dem i födelsedagspresent.

Muddarna påbörjades på slöjdklubben förra hösten, då jag kantade en av dem, för att sedan ta hem dem och lägga dem i ett skåp. Där hittade jag dem tidigare i höstas, kantade mudd nummer två och sedan har de legat i träda ytterligare några veckor innan de nu slutligen fick knäppöglor och knappar. All sömnad är gjord för hand med vaxad lintråd. Knapparna hade jag hemma.
Min plan var egentligen att trycka nåt mönster på skinnsidan, men det hanns inte med och mamma ville i första hand behålla dem som de är, så då får det väl bli så.

P.S. Bilden är lite blixtrigare än avsett, det blev ett missöde vid fotograferingen imorse, så för att ni ändå skulle få se muddarna idag fick mina föräldrar knäppa och maila en ny bild. :)

3 kommentarer:

  1. TACK för väldigt fina muddar!
    I rådande kyla är de jättesköna att ha på sig!
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Vilka fina och varma muddar du sytt. Förstår att din mamma blev glad över den presenten.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag fyller också år snart. =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails