torsdag 25 november 2010

Julgardiner uppe.

Med nyfyndade gardinringar från Myrorna är nu julgardinerna uppe. Jag hade inga större förhoppningar om att hitta sådana ringar som jag ville ha, men tog ändå ett varv på Myrorna, som jag ofta gör när jag behöver nåt, innan jag gick till en "riktig" affär. Den här gången stod lyckan mig bi och jag hittade exakt den sorten jag ville ha för bara 20 kr. Man ska alltid leta på second hand först!
En skymt av mitt kök får ni på köpet och ja, jag har rensat upp på bordet innan jag tog kortet. :)
Gardinerna kommer från Hemtex och var en enda bred längd innan jag köpte den på mellandagsrean för några år sen och klöv den på mitten. Jag tycker att den är väldigt fin och julig på det där icke-tomtiga sättet som jag föredrar.

8 kommentarer:

  1. Åh, så mysigt med julpyntat!
    (och jag som flyr hemmet några dagar och missar själva första adventsdagen...)

    SvaraRadera
  2. Det var snygga gardiner! Jag håller med dig om att det inte alltid e så kul o ha tomtar på allt... Och ja! Second hand är bäst! Det går dessutom att hitta massa fina julgrejor där :-)

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att du besökte min blogg och sätter namn på min ljusstake. Jag har fått den av en gammal dam som inte visste vad den hade för ursprung och jag tog emot den av henne som för mig var en helt okänd dam. Jag älskar den och tycker den är supervacker. Har du något årtal på den och var den härstammar från? Ha en skön helg! Marie

    SvaraRadera
  4. Coola gardiner, snart dags att pynta lite här också. Har "slöjdat" lite på senare tid, alster hittas på:

    http://www.primitivabagar.se/index.php?option=com_fireboard&Itemid=61&func=view&catid=4&id=8608#8608

    http://www.primitivabagar.se/index.php?option=com_fireboard&Itemid=61&func=view&id=8636&catid=4&limit=6&limitstart=36

    Ha det gott och hoppas vi ses i juletid.

    mvh//

    Leo

    SvaraRadera
  5. Virkelig fine gardiner! Slike skulle jeg gjerne hatt på mitt kjøkken også.

    Hilsen Fama

    SvaraRadera
  6. Åh wow vad läckra! Inte en chans att någon tomtegardin kan slå detta! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails