söndag 7 november 2010

Inflyttningspresenter.

I helgen hälsade jag på min bror och svägerska och lilla A, som nyligen flyttat in i ett gammalt hus. Det var första gången jag såg huset från insidan. Med mig hade jag två egentillverkade inflyttningspresenter.

En dominostickad disktrasa i svart lin. Används, maskintvättas och används igen tills den är utsliten och kan sen komposteras. Det var första gången jag testade den sticktekniken och det är ju perfekt att göra en "provlapp" som man faktiskt kan använda till nåt vettigt.

Och så en påspåse av ett nästansvart jeansben. Ett mycket snabbt sömnadsprojekt, bara kanaler för resåren uppe och nere behövdes. Och så en hank då, av prickig snedslå.

1 kommentar:

  1. Hej vilken fin blogg! Vi är med i samma julpyntsswap så jag tänkte kika in och lämna en kommentar :)

    Den där jeansbyzan som blir en påshållare har jag länge tänkt göra, fast jag tänkte ha den som yogamatta-fodral när jag gör yoga utanför hemmet istället :)

    /Maria i Umeå

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails