fredag 31 maj 2013

På balkongen.

Som bekant har ju våren varit sen och lusten att plantera på balkongen har därmed inte riktigt infunnit sig. Nu har jag dock kommit igång litegrann i alla fall.


Som vanligt har jag fått tomatplantor av min kungliga hovleverantör (mina kusiners mamma) och så har jag köpt ett par andra ätbara plantor, en physalis och en minigurka.


I balkonglådan har jag satt stjärnöga, som jag har varje år, och påfågelsblomma, som är en ny bekantskap.


Och så har jag återanvänt en gammal stol, som jag köpte på loppis för över ett år sedan, men insåg var lite för rank för att användas som köksstol. Istället tog jag bort sitsen, häftade fast en bit kycklingnät, fodrade med säckväv och planterade några blommor i den.

6 kommentarer:

  1. Ibland saknar jag balkong... Det kan bli så mysigt och fint på liten yta. Som på din!

    SvaraRadera
  2. Mina potatisar har preciiis börjat skymta ovan myllan och paprikorna har små fina skott. Så lycklig!

    SvaraRadera
  3. Vad fint med stolen! Min physalis fick massa frukt förra året men de mognade aldrig. Kanske man behöver täcka dem med lite plast eller nåt annat växthusliknande?

    SvaraRadera
  4. Rolig blomsterstol! Efter de senaste årens massdöd på min balkong har jag inte ens försökt plantera något, men nu blev jag allt lite sugen ändå!

    SvaraRadera
  5. Så fiffigt men en blomstol. Har precis gjort iordning min balkong också. Längtar tills man får börja skörda :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails