tisdag 28 maj 2013

Frallan och brallan.

Här ligger min brorson Frallan och tar igen sig lite, iförd ett par fastersydda brallor. Det är ett tag sedan jag sydde byxorna, men jag tror inte att jag har visat dem här. Däremot bloggade jag om dem under min gästbloggsvecka på Kravallslöjd i mars, så en del av er kanske känner igen dem därifrån. Hursomhelst så är det ju roligare att se dem med bebisen i!


Byxbenen är ärmarna från en trikåtröja som jag köpte på Kupan, mudden är köpt ny, fast för flera år sedan. Samma tröjas fram- och bakstycke blev ett par andra (och helt olika) byxor, men de är i en större storlek och kommer nog att passa först om några månader.
Bilden är en mobilbild från min svägerska och jag spädde visst på mönstermixen lite extra när jag pixlade ansiktet. Rutigt, prickigt, randigt, blommigt och färgglatt på samma barn, hurra!

3 kommentarer:

  1. Tänk - sådana där småkläder blir alltid ÄNNU trevligare med småfolk i;)
    Byxorna är härliga! Ser (och låter, när de är av använd tröja) jättesköna ut.

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygga bebisbrallor! Har själv haft stora bebisbyx-planer, men man har ju inte riktigt tid med det nu... :-)

    SvaraRadera
  3. jättejättefina! och cred till dig med pixlandet, jag funderar mycket omkring det där om man ska lägga ut bilder på (små)folk som inte valt själv att bli exponerade på nätet. Frallan, vilket härligt namn!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails