torsdag 9 maj 2013

På en ledig dag.

Alla arbetsveckor borde innehålla en insprängd helgdag tycker jag! Eftersom man redan är lite i farten är det ganska lätt att få något gjort på den lediga dagen. Idag känns det i och för sig som att jag har tagit det rätt så lugnt, men jag har ändå fått in det sista av tyghögen i skåpet (halleluja!) och fått en hel del sytt och grejat också.


En vägghängd förvaring med fickor och fyra små necessärer har jag sytt och så har jag flätat åtta ljuslyktor.


Vad jag däremot inte har gjort, som jag planerat att göra, är att springa. Försöker träna upp mig efter en alltför lång period av inaktivitet och hittills har det gått ganska bra. Siktar på att springa Blodomloppet den 20:e, så tills dess behöver jag kunna springa fem kilometer, men det ska nog inte vara några större problem.

Vad har ni gjort, eller inte gjort, denna Kristi Himmelsfärdsdag?

13 kommentarer:

  1. Långpromenad med yngre hunden. Städning. Satt krassefrön (inne). Stirrat på högen med "lagas och fixas"...Virkat lite på knasigaste sjalprojektet.
    Vilka härliga necessärer! Säljer du dem? Den där gula blir jag glad av:)

    SvaraRadera
  2. Finfina necessärer!
    Jag var hemskt produktiv igår (nu när jag bara går hemma) men i dag när mannen också var ledig passade vi på att göra en utflykt. Såg våren från bilen, tog en första kulglass på ett så härligt ställe, Torpöns Färjeläge, och spontangästade 3xfamiljemedlemmar. Perfekt Kristin Himmelsfärdsdag!

    SvaraRadera
  3. Så himla fina!
    Och vad glad jag blev av det tokgula tyget längst ned, precis ett sånt hittade jag för ett par månader på myrorna och är väldigt förtjust i :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina, både necessärer & ljuslyktor! Jag har också varit urproduktiv, inser jag såhär i efterhand trots att jag känt mig stressad & otillräcklig hela dagen. Sov till elva (jaa sömn äär produktivitet!), har sen satt ihop en ikeabyrå, byggt ett klätterstöd till sockerärtorna, snott sten till landet från en skräphög på en byggarbetsplats & lagt på plats. Avslutade med att sy tre kuddfodral & två byxor + två tröjor till Elsa. Hepp.

    SvaraRadera
  5. Verkligen fina gladnecessärer! Blir avundsjuk på det gula tyget...
    Själv packade jag ner ett kök och sydde om ett par byxor så att magen också ryms i dem. Inte alls lika kul dag som din alltså.

    SvaraRadera
  6. Tackar som frågar!! Virkade ett par örhängen (tog kort tid), gjorde en beskrivning till dem (tog lång tid), knep blundande lite sol på balkongen med en bok för händerna och slappade rent allmänt mellan tilltänkta projekt som aldrig blev av. En bra dag alltså! Fina necessärer och ljuslyktor! Tänk att man är så indoktrinerad vad gäller varumärken och produktdesign att osorterade bitar, huller om buller, inte vållar några bekymmer för identifikation av burkarna i fråga.

    SvaraRadera
  7. Jag pluggade lite, var och dansade som vanligt på torsdagar och på kvällen började jag brodera på en jeansskjorta. Ljuslyktorna var ju helhäftiga!

    SvaraRadera
  8. Jag låg med migrän hela dagen... Fast jag borde packat upp kartonger efter flytten...

    SvaraRadera
  9. Jättefina grejer. Hur har du gjort de fräcka ljuslyktorna?

    SvaraRadera
  10. Det var inte lite gjort! Finfina grejer!
    Jag jobbar som sjuksköterska och har aldrig ledigt på helgdagar. Jag hatar i smyg alla som får ledigt:)

    SvaraRadera
  11. Superfina saker du pysslat ihop! <3

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vilka fina necessärer du har sytt! Påminner faktiskt om några börsar jag sydde i höstas =)
    Jag beundrar de flätade burkarna också, det vill jag gärna lära mig. Har du en beskrivning eller vet var jag hittar en? Min gamla lärare i Recycle design skulle visa mig hur man gjorde men just då kom hon inte på hur det gick till...

    SvaraRadera
  13. Tack för beskrivningen! Ska jag ta och testa snart =)
    Så ska jag lägga ut fler bilder på klänningen också.

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails