lördag 11 maj 2013

Fin i kanten.

Det är inte så långt kvar till Lilla A:s födelsedag och jag har börjat på en present till henne. En bit av en kökshandduk med hennes bokstav på ska inkorporeras i projektet, hade jag tänkt. Men hur mycket jag än gillar senapsgult så tyckte jag att monogrammet behövde något mer för att poppa, så jag plockade fram mitt nya neonkoralliga broderigarn.

Ett lagom litet arbete att multitaska med vid sidan om den sedvanliga lördagsförmiddagsrutinen (kaffe och Melodikrysset).

Tillägg: Jag har alltså inte broderat själva A:et utan det fanns där när jag köpte handduken på second hand.

4 kommentarer:

  1. Tänk så bra det är med second hand-handdukar!
    (Fattar bara inte att folk inte behåller och använder...)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar gammalt linne. Underbart att använda, mjukt och fint, och utmärkt plats för fritt och bundet broderi! Ditt får A!

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt blir det och du har rätt att det gav en extra kick med den korallröda kanten. Nyfiken på vad det ska bli av det... :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails