måndag 20 maj 2013

En usel timlön.


Jag var tvungen att rädda den här duken från Myrorna för någon vecka sedan. Dels för att den är fin, men mest av allt för det otroliga arbete som är nedlagt på den. Sidorna är ungefär 35 cm och det är alltså tre varv med perfekta hålsömmar runt om. Hela duken är perfekt förresten. Den är så oklanderligt välsydd att jag fick granska den riktigt noga för att kunna avgöra vad som är fram- och baksida. 25 kronor kostade den. Jag undrar hur många timmar det tagit att sy den. En usel timlön lär det vara i alla fall.


6 kommentarer:

  1. Vilket broderi!!!
    Så nu kan du gå framöver och fantisera över vem som sytt den;)

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig! Synd att det finns så mycket sånt fint på loppis som blivit kasserat men kul när det får ett nytt uppskattande hem :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att den kom till någon som uppskattade arbetet! Det är lite synd att dukar liksom försvunnit från våra hem, det finns verkligen massvis fantastiska verk på loppisar

    SvaraRadera
  4. Åh du är loppisdukarnas riddarinna! <3

    SvaraRadera
  5. Hu. Hoppas på handarbetesrevansch inom kort. Att folk begriper vad det där är värt. Tänk en målning (en) man lagt lika mycket tid på..!

    SvaraRadera
  6. TACK för att du tipsade om denna igen, för jag ser på den med ännu mer förståelse idag än 2013. Ska återkomma till den igen efter att jag provat hålsöm, vilket är nästa kursmoment på HV!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails