onsdag 30 maj 2012

Vad jag gör ikväll, sade du?

Jo, jag försöker att täcka det här
Avflagnat betongbalkonggolv som antagligen inte målats om sedan byggåret 1960
 med det här

Plastgolv i trevligt mönster som påminner lite om marockanskt kakel
Det ser inte så himla skoj ut på bild kanske, men jag hoppas att det ska bli precis så bra som jag tror. Och det är ganska roligt att lägga! Nu har jag dock tagit en liten tänkepaus eftersom det som återstår innebär att jag måste såga itu några plattor för passformens skull. Om jag räknat korrekt kommer antalet plattor att gå ganska precis jämnt upp. Bra om det blir rätt, alltså.
Och så en feministisk observation på det: När jag frågade säljaren i affären (en kille på några och tjugo) hur man skulle dela plattorna, berättade han att jag skulle använda "en järnsåg med väldigt små taggar". Det kan ju för all del tänkas att han inte behärskade ordet bågfil, men troligare är nog att han inte trodde att jag gjorde det. Det grämer mig lite att jag inte fann mig tillräckligt för att fråga om han brukade kalla den så även inför manliga kunder.

2 kommentarer:

  1. Åh det låter alltför bekant. Det känns som om jag är med om liknande saker varje gång jag besöker en bygghandel. Med på färgavdelningarna brukar de alltid vara mycket bättre på nått märkligt sätt :)

    SvaraRadera
  2. Och jag som hade tagit för givet att det är okunnig personal jag har att göra med...

    Är jag naiv eller korkad då jag antar att det är deras okunnighet i ämnet som det handlar om och inte en fråga om förutfattade meningar?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails