måndag 14 maj 2012

Återbruk till balkongen.

Jag hade stora planer för balkongodlingen i år, men som så ofta när det gäller mig, så finns det en viss diskrepans mellan ambition och framförhållning. Dessutom har livet inte visat sig från sin bästa sida den här våren och tja, det har inte blivit någonting sått, helt enkelt.
Förrän nu. För idag har jag sått lite bondbönor och till helgen ska jag hämta några tomat- och paprikaplantor som jag beställt av en släkting med växthus, så nu börjar jag känna att jag kanske kan kravla mig upp på banan trots allt. Såkrukorna är tillverkade av tidningspapper.

Igår köpte jag också några kryddor, som kom med växtstöd av plast. Ett av dem har jag lindat med mattrasor i tanken att det ska bli stommen till någon slags balkongpynt. Fortsättning följer...

Glöm inte att titta in hos Klockarbarn och alla de andra återbrukarna!

2 kommentarer:

  1. Smart och miljövänligt återbruk!! En liten fråga bara: väts inte tidningspapiret sönder när man vattnar?

    SvaraRadera
  2. bästa brickan för odlingar den där! ;) och jo, pappret blir blött men inte så det går sönder. sen kan man sätta ner alltihopa i jorden när man planterar ut.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails