måndag 5 mars 2012

Paintalong.

Jag skrev ju häromsistens att mitt köksbord behövde räddas från sin shabby shit-look. Spunk skrev då i en kommentar att hon också stod i begrepp att måla om köksbordet och föreslog en cyberpaintalong. Idag tog jag äntligen tag i måleriet, så nu lägger jag ribban med ett par paintalongbilder.
Före: bordet ligger med benen i vädret på vardagsrumsgolvet. I vanliga fall står det ett annat slagbord ungefär på samma fläck, men det har jag tillfälligt burit ut i köket. Någon form av köksbord är ju ändå ganska bra att ha, tänker jag.
Efter första strykningen ville kameran helt plötsligt inte autofokusera på bordet längre, men jag tror att skillnaden framgår ganska tydligt ändå.

Imorgon får det bli ett lager till, innan det är dags att vända rätt på det hela och måla ovansidan av bordsskivan (och kanterna, såklart). Så Sofia, hur går det med ditt målningsprojekt?

9 kommentarer:

  1. ovansidan blir inte svart förstås, utan lagoon-aktigt turkos? Asnajs ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ett gammalt köksbord från "1900-aldrig" som jag ärvt från farmor och farfar. Det är gamla märken på undersidan av bordsskivan efter kökskvarnen de fäste och malde kött med. Det tycker jag är häftigt. Det är trist mörkbrunt och det gillar jag mindre. Borde hoppa på eran Paintalong....
    Men vilken färg? Röda pinnstolar har jag också som behöver ett nytt lager med färg. Puh, nu blev det mycket att måla.
    Röda stolar...vitt eller svart eller nån annan färg på bordet och annan färg på stolar? Vilket storstadsproblem jag fick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Röda stolar och vitt bord skulle jag ha.
      Det skulle vara fint. Inte shabby vitt, bara vitt :)

      Radera
  3. Gillar slagbord jättemycket och ditt har ju så där fint svarvade be också. Det kommer att bli super när det är färdigmålat.

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli jättefint, jag ser så fram emot att se det färdiga resultatet! Själv målade jag vår gamla gustavianska stilmöbel-matsals-grupp (långt ord där)för ett tag sedan. Bordet blev kritvitt och stolarna svarta med svart och silvermönstrat tyg. Det blev så mycket bättre!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli toksnyggt det där!

    SvaraRadera
  6. En viss skillnad JA! :)

    Och vilken skojsig idé med en paintalong! Ngn som är med på en "giersåga-lister-along"? En sån skulle behövas här hemma...

    SvaraRadera
  7. wtf vad snabb du är!! jag har ju inte ens hunnit köpa färg! ; ) tog en barnvagnspromenad till beijers för ett tag sen men då hann de precis stänga & sen... okej, nu känner jag mig iaf peppad efter att du lagt ribban : )

    SvaraRadera
  8. Skall bli spännande att se det färdiga resultatet.. =)

    SV: Mmm det värsta är nog att alla ääälskar nybakat bröd så risken är väl att dom äter upp allt direkt och det är ju inte direkt billigare.. =D haha.. Men får va snabb att frysa så inte allt blir så lättåtkomligt..
    Ser verkligen fram emot att få sätta igång med min balkongodling nu när vårsolen skiner och luften känns varm..åhh vårpirr i kroppen.. ;) hihi..

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails