måndag 26 mars 2012

Lattjolajbanlåda och leksakspåsar.

Här är mitt första bidrag till återbruksutmaningen.
Fast jag inte har några egna barn än vill jag ju såklart att de barn som kommer hit och hälsar på ska känna sig välkomna och ha något roligt att göra. Därför har jag sett till att samla på mig några spel och leksaker på second hand. Nu har jag gjort i ordning en likaledes loppisfyndad koffert till leksaksväska.

För att inte alla småsaker skulle ligga och skramla runt sydde jag två påsar: en lite mindre som innehåller plastdjur och en större som innehåller klossar. Påsarna är såklart av loppistyger, så de platsar också i utmaningen.

Förutom klossar och djur innehåller väskan ett par bilar, pixiböcker, en röd kastrull och lite annat smått och gott. Jag har ännu ett återbruksprojekt på gång till väskan, men eftersom symaskinen trilskas får det nog vänta till nästa vecka.

11 kommentarer:

  1. Tänk vad roligt det hade varit när jag var barn, om man hade fått komma hem till dig och väskan. Minns hur tråkigt det var att åka hem till folk som inte hade några barn. Och aldrig hade de saft hemma heller... (Det har inte vi heller och det brukar verkligen slå mig då vi får besök av barn...) Dåligt. Skärpning på den fronten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saft är jag också dålig på att ha hemma, för jag gillar inte det så mycket själv. Juice finns det ibland iaf.

      Radera
  2. Vilken bra idé och så fina påsarna blev!

    SvaraRadera
  3. Men så fint!! Åh vad jag önskar att vi också bara hade en sån där fin lattjolajbanlåda med fina påsar & utvalda leksaker & inte ett helt lattjolajban...hav... över hela lägenheten...

    SvaraRadera
  4. Verkligen lattjo! Klossar är ju så himla kul, får jag komma hem till dig och leka?

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig lattjolajbanslåda! Förutom att det är praktiskt med tygpåsar så brukar ju de flesta barn tycka att det är extra spännande med leksaker som ligger i en egen påse. Jättesmart!

    SvaraRadera
  6. Superfin leksaksväska! Minstingen här hemma har redan studerat dina bilder närgånget så väskan är lattjo fast man inte ens är i närheten tydligen.. ;D haha..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Helt rätt tänk! Underbart med människor som förstår att det behövs någonting att sysselsätta sig med även fast man inte är hemma. Jag gillade som barn att åka till mormor då jag hade leksaker som "bodde" där. Många bra minnen :)

    SvaraRadera
  8. Kul idé med lattjolajbans låda! Måste uppskattas av vänner med barn.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails