måndag 19 mars 2012

Loppisbonanza!

Oj oj oj vilken fyndhelg det har varit. Jag har varit hemma i Värmland och som vanligt slank jag inom Ludvika pingstförsamling på vägen dit. Jag fattar inte var de får alla fina grejer ifrån, men jag har hittills aldrig gått tomhänt därifrån, så jag klagar inte! (Eller ja, litegrann får jag väl erkänna att det tar emot att ge mina pengar till pingstkyrkan, men jag hoppas att de gör något vettigt med dem...) Sedan blev det förstås ett loppisbesök med min mamma och svägerska i lördags, också det på ett ställe där jag sällan kammar noll.
Lite blandade pinaler från båda ställena, bl a fem Figgjo-assietter, en syltburk från Arabia, en snygg röd kanna från Hammarplast, en tysk grön vas och två dukar; en oanvänd i linne och en rund i blommig frotté. Några saker kom inte med på bild, t ex lite påskpynt och grytlappar.
Stuvbitar av två sjukt snygga tyger (vänster och mitten) och två gardinlängder (höger).
Påslakan och underlakan av det rosablommiga tyget, två påslakan (som visade sig vara i barnstorlek) av det rödblommiga och ett korsstygnsbroderat förkläde.
I övrigt har jag ägnat helgen åt korsord och kaffe, ost och vin och sist men bäst att leka med lilla A. "Tjastej Ida" (faster Ida) är det namn jag numera lystrar till. :)

11 kommentarer:

  1. Inte illa! Tyget till vänster blev jag riktigt kär i... Och porslinet! Jag blir allt lite sugen på att gå till pingstkyrkan (de vet att loppis är det enda sättet! ;-))

    SvaraRadera
  2. Gött som fasen :) Lycka i magen när man får så fina fynd med sig hem. Jag är uppväxt med en sockerskål som hade det där jordgubbsmönstret på sig... barndomsminnen!

    SvaraRadera
  3. Woha! Jisses vilja fynd! Gillar den gröna vasen mycket!

    SvaraRadera
  4. Oj oj det var inte en dålig loppisskörd du gjort gumman! Både det ena och det andra av dom skulle gärna fått flytta hem till mig också.. ;) hehe..

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Det röda blommiga påslakanet var underbart! Jag ser massor av saker att sy av det, det är ett sånt där sytriggartyg!

    SvaraRadera
  6. Nämen, jag har precis en sån där sillkruka :)

    SvaraRadera
  7. Inte illa fyndat av Tjastej Ida och en duk av frotté lät ju spännande måste jag säga! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails