onsdag 29 februari 2012

Tjugonionde februari.

Det firar vi med lite bilder av Tallinn, tycker jag. Dagens (ja, inte idag-dagens då utan lördagens) mesta fotoobjekt var dörrar. Det fanns så många fina och jag kunde gladeligen ha förevigat dem alla, men då hade nog ressällskapet blivit ganska trött på mig. Kanske ni också om jag skulle visa alla dörrar jag faktiskt tog kort på, så jag höjer med ett par utsikter, en instickad cykel, en vädigt ambitiös reaskylt och några löjligt små babusjkadockor.
Nu har jag förresten just varit och hämtat mina vantar, som jag ju glömde på bussen häromdagen. Ända till Göteborg hade de tydligen åkt med, innan de upphittades av någon ärlig människa. Lite lustigt, med tanke på att jag hade dem med mig dit helgen före också. I alla fall, efter några telefonsamtal till Swebus hittegodsavdelning och en snubbe vid namn Stefan så fick de åka med bussen tillbaka idag och nu är de hemma igen. Ett vardagsäventyr, minsann!

9 kommentarer:

  1. Fina dörrar! Skulle gärna se några fler faktiskt =).

    Jag åkte massa Swebus mellan Karlstad och Borlänge när jag pluggade i Årjäng och de var alltid himla bra på att fixa så att saker och ting funkade trotts förseningar och annat, så skönt att veta att även ett par reseförvirrade vantarna kan komma tillrätta igen! =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske visar några andra dörrar framöver, har inte fått mycket slöjdat på sistone, så lite utfyllnad kan ju vara bra att ha. :)
      Ja, min erfarenhet av Swebus är faktiskt också mestadels god! Blev än mer välvilligt inställd till dem i helgen när de tog mig till och från Stockholm till en fjärdedel av pengarna som det skulle ha kostat att ta tåget.

      Radera
  2. Gillar också dörrar, så visa gärna fler :)

    SvaraRadera
  3. Jag ska också till Tallin om några veckor. Har du några garntips?

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Eller hur!? Tyvärr var det hopplöst att få någon bra bild på den genom fönstret, men fin var den! De såg även ut att ha annat fint i den där affären, ångrar lite nu att jag inte gick in.

      Radera
  5. Vilka fina bilder! Baltikum glömmer man lätt bort. Det är faktiskt nära och charmigt.

    SvaraRadera
  6. http://umbrastickspar.blogspot.com/2009/04/britt-maries-cykel.html
    en sådan cykel har jag sett förr! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails