lördag 4 februari 2012

Liten litteratur.

Den här pekboken sydde jag i förrgår och idag gav jag bort den som välkommen till världen-present till en liten bebis. Alla tyger är återbrukade örngott, påslakan och gardiner. Bandet i ryggen är en liten överbliven bit snedslå som precis räckte till.
Jag har sytt en snarlik bok tidigare, som min brorsdotter lilla A fick. Den gången hade jag tunn vadd i sidorna, men den här gången använde jag bordsfilt och det blev faktiskt bättre. Sidorna blev något tunnare (vilket i det här fallet var bra eftersom hela boken blev något mindre i formatet än den som jag gjorde till A) men ändå lagom "styrsliga".
Bebben själv sov när presenten överlämnades, men de nyblivna föräldrarna blev i alla fall glada. För den som blir sugen på att sy en egen bok finns en fin beskrivning, gjord av Nusse, här.

12 kommentarer:

  1. Vilken fin liten bok, o tuggvänlig ser den ut att vara också! :)

    SvaraRadera
  2. Men så fin!! (& vad roligt att du sett all fixa-rummetprogrammen, hihi)

    SvaraRadera
  3. Så fin!!! Och vilken bra ide! Jag har ju snart en baby att gratulera. Då måste jag sy en sådan! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Det där är en riktigt fin idé! Jag måste definitivt testa detta!

    SvaraRadera
  5. Den ser jättefin och mysig ut!

    SvaraRadera
  6. Fin & fin idé!, blir verkligen sugen på att sy en själv någon gång i framtiden.

    SvaraRadera
  7. Superfin! Är också väldigt sugen på att göra en sådan.
    Nä, det där med att fixa och greja med layouten i sin blogg det är ett pill! Jag glömmer liksom inför varje gång hur knepigt det brukar bli, och sen sitter jag där och morrar när det inte blir som jag vill.

    SvaraRadera
  8. De där böckerna är helt underbara. Måste nog rota igenom tyglagret och se om jag hittar några lämpliga lappar jag med.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin! Jag har också anledning att sy en till sån här, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska sy en uggla eller en pingvin istället...

    SvaraRadera
  10. tack för att du påminde mig om boken :) Jag har ju inte sytt någon till min egen stackars son än....

    SvaraRadera
  11. Men åh vilken kul grej att göra av stuvbitar!

    SvaraRadera
  12. Tusen tack för din inspration nu har även jag gjort några pekisar ;)
    http://www.lucats.se/pyssel/?p=1289

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails