söndag 26 februari 2012

Stickade souvenirer.

I helgen har jag varit på kryssning till Tallinn med min pojkvän och hans familj. Jag hade planerat att köpa minst ett par stickade vantar, och eftersom jag lyckades tappa bort ett annat par vantar på bussresan till Stockholm (jag hade en gammal kompis i telefon och hon hade just berättat att hon väntar barn, så att få med mig vantarna när jag skulle byta buss blev tydligen lite övermäktigt) så kändes det helt berättigat att köpa två. De vita kan man som synes fälla ner toppen på - perfekt när man ska fingra på en smartphone ju. Kanske visar jag några bilder från själva Tallinn en annan dag.

9 kommentarer:

  1. Tur i oturen :-)

    ...och snart lär det bli kallare!

    //Olga

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra vantar du köpt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Du dom var verkligen fina, helt klart befogat att köpa två!! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina! De kan det här med mönsterstickning i Baltikum.

    SvaraRadera
  5. ja vad fina! jag köpte ett par vita flätstickade fingervantar när jag var i Tallinn som jag älskar... betalade alldeles för lite för dem också. åt ni på Olde Hansa? de hade världens godaste öl minns jag :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina vantar. Framförallt de svarta med olika nyanser på både blommor och blad. Nu vill jag också åka dit!

    SvaraRadera
  7. Jättefina! Och användbara, så två par är alltid befogade! =o)

    SvaraRadera
  8. Användbara souvenirer är helt klart bästa sortens souvenirer! Gillade verkligen färgerna och mönstret på de mörka... mkt bra val! :)

    SvaraRadera
  9. Åhh helt underbara! Du är lite som mig du tror jag, skall jag köpa sovenier så skall det helst vara något användbart..inte typ en plastbit som det står "I have been on Mallorca" (någonting som ju är extra skoj att få i present utav någon som varit ute och rest..hmm..NOT..).. =)haha

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails