söndag 19 februari 2012

Glas i inredningen.

Jag inspirerades lite av alla Fabriken-medlemmar som den senaste tiden bloggat om glas i inredningen och tog en tur med kameran i hemmet. Första anhalten blev köksfönstret, där det just nu står en ganska nyfyndad prickig glaskaraff från loppis, tillsammans med en "diamant" som jag fick i ett påskägg för några år sedan.
Ett ljusarrangemang på vardagsrumsbordet. Två stjärnljusstakar och två vanliga dricksglas som fått bli lyktor. Brickan under ska väl efterlikna pressglas, men är faktiskt av plast.

Fler dricksglas som ljuslyktor, även dessa i vardagsrummet. Ser ni djurtemat?

Speglar är ju också av glas. Den här lilla hittade jag på Myrorna i höstas och använde som underlag för ett litet julstilleben, men mest har jag haft mina tre danska gjutjärnsljusstakar stående på den. Om man lägger spegeln på bordet kan man se lite av lampan och vägghyllan i köket spegla sig...

... eller en liten bit februarihimmel.

Sist några förvaringsburkar. Alla från second hand, alla i glas, men sinsemellan ganska olika.

1 kommentar:

  1. Mycket fint glas du har i hemmet..spegeln skulle passa perfekt i min lilla samling.. ;) hehe.. Och din "vinterduk" är ljuvligt, jag har en snarlik som jag fyndade för några år sedan.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails